woensdag 2 mei 2007

Internet verslaat videorecorder, wat is de toekomst?

Op Tweakers val te lezen dat steeds minder mensen gebruik maken van de vertrouwde videorecorder, hierbij wordt er niet gekeken naar de dvd-recorder en harddisk recorder. Worden die dan ook minder gebruikt? Volgens mij komt de afname van het gebruik van videorecorders vooral doordat er bijna alleen nog maar dvd- en harddiskrecorders worden verkocht.
Een van de redenen van de afname die wordt gebruikt is Video On Demand. Ik denk dat dit de toekomst wordt van televisie. Je zult steeds vaker zien dat televisie kijkers zelf willen bepalen wanneer de content hun wordt gegeven. Bijvoorbeeld, ik kijk het liefst elke dag De Wereld Draait Door, maar soms kan ik op dat tijdstip niet kijken, omdat ik wat anders te doen heb of omdat er op een andere zender ook wat is wat ik wil zien. Waarom zou ik niet zelf kunnen bepalen wanneer ik DWDD kan zien? Dat kan natuurlijk nu wel, via internet op Uitzending Gemist, maar dat is nog maar op een klein scherm.
Dat geld natuurlijk ook films. Het zelf bepalen wanneer je films kan gelukkig wel op groot scherm en goede kwaliteit (hier praat ik niet over HD kwaliteit met surround sound, maar ziet er wel verrassend goed uit). Website's zoals One2watch.tv geven een leuk aanbod van films die je op elk moment kan kijken.

Geen opmerkingen: